Każde większe wydarzenie potrzebuje obsługi. Targi, wernisaże, wystawy. Potrzebne są osoby, które udzielą informacji, oprowadzą po terenie wydarzenia. Imprezy tego typu są coraz popularniejsze, dlatego coraz częściej szuka się osób podołających temu zadaniu. Zatrudnianiem i wynajmem odpowiedniego personelu zajmuje się agencja hostess.
Rola hostessy jest podwójna. Głównie pełni ona funkcję przewodnika i informatora. Może być przedstawicielem organizatorów eventu, np: targów. Najczęściej zajmuje się konkretną firmą. Wówczas musi również reprezentować, ale przede wszystkim promować firmę, której stoiskiem się zajmuje.
To oznacza, że hostessa musi mieć szereg określonych cech. Musi łatwo nawiązywać kontakty i wyczuwać potrzeby klientów. Przyda się również podstawowa znajomość technik perswazji. Od hostess wymaga się często znajomości języków obcych, zwłaszcza w przypadku międzynarodowych imprez.
Agencja hostess to świetny zarobek dla młodych dziewczyn, które jeszcze się uczą. Łatwo bowiem pogodzić pracę z nauką. Przy okazji można nabyć ciekawe doświadczenia.